Leeuwendaal maakt werken fijner, duurzamer en succesvoller.
Door uw mensen in staat te stellen hun unieke talenten te ontdekken, te ontwikkelen en te benutten, komen zij individueel en in teamverband tot excellente prestaties. Dat is de basis voor het realiseren van uw opgave.
Duurzaam leiderschap in complexe onderzoeksorganisaties
De kenmerken van een onderzoeksorganisatie zijn onder meer een zeer hoog kennisniveau, relatief weinig routine en hoge eisen aan inhoudelijk leiderschap in combinatie met management van mensen en processen. Succesvol leiderschap in deze organisaties begint dan ook met het verkrijgen van inzicht. Inzicht in organisatieprocessen en leiderschapsstijlen én inzicht in je eigen talenten en die van je medewerkers, inzicht in houding en gedrag (en niet in de laatste plaats inzicht in de gevolgen van het eigen gedrag). Vervolgens ontwikkel je de handvatten en vaardigheden om die inzichten om te zetten naar de praktische, inspirerende en tegelijk effectieve toepassing van het eigen leiderschapsgedrag vanuit talentdenken.
De leergang Management in Onderzoeksorganisaties (MIOO) is op maat ontwikkeld voor leidinggevenden in deze complexe omgevingen. Hierin wisselen korte uiteenzettingen van relevante theorieën en concepten, oefeningen, opdrachten en uitwisseling van collectieve en individuele ervaringen en vraagstukken elkaar af. Praktijkcases verbreden het perspectief van deelnemers en zorgen voor ideeën voor handelingsalternatieven. In de hele leergang is uiteraard veel aandacht voor collegiale consultatie, intervisie en persoonlijke feedback. Omdat uit onderzoek is gebleken dat je meer bereikt als je werkt vanuit je eigen talenten, heeft de leergang een talentgerichte aanpak. Dat wil zeggen dat deelnemers leren om door een talentgericht perspectief te kijken naar hun vraagstukken, team en de organisatie.
Doelgroep
De leergang is bedoeld voor leidinggevenden binnen complexe onderzoeksinstituten, -afdelingen en -groepen, die geconfronteerd worden met de aansturing van multidisciplinaire teams en samenwerkingsverbanden alsook met de noodzaak tot resultaat- en/of marktgericht werken. De MIOO leergang biedt ruimte aan minimaal zes en maximaal twaalf deelnemers, waarbij we streven naar een zo divers mogelijke groep.
Brochure
Voor meer informatie over het programma, de opbouw, data en kosten van de open Leergang MIOO in 2025-2026 verwijzen wij u graag naar de brochure. Deze kunt u hier aanvragen door uw gegevens in te vullen.
Incompany
Het is ook mogelijk een MIOO-leergang op maat voor uw organisatie te ontwikkelen (incompany).
Indien u meer informatie wenst over de open of incompany Leergang MIOO, neemt u dan gerust contact op met het projectbureau van de Leeuwendaal Adviesgroep Leiderschap en Ontwikkeling via ontwikkelen@leeuwendaal.nl of via telefoonnummer 088 0086800.
Nu aanmelden voor deze leergang
Heeft u de brochure gelezen en wilt u deelnemen aan de eerstvolgende leergang? Wij ontvangen graag uw aanmelding via onderstaand formulier.
Deze website gebruikt een Google Analytics-cookie. We hebben dit toegevoegd om het aantal bezoekers op de site te meten, het verkeer te analyseren en de inhoud beter af te stemmen op de wensen van bezoekers. Leeuwendaal heeft hiervoor een verwerkersovereenkomst met Google gesloten.
De laatste vier cijfers van alle IP-adressen van bezoekers zijn gemaskeerd en daardoor zijn IP-adressen door ons nooit te herleiden tot individuele bezoekers.
We maken geen gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookie.
Wij gebruiken voorkeurscookies om uw site-ervaring te personaliseren door uw taalkeuze en andere lokale instellingen te onthouden. Door deze cookies in te schakelen, kunt u genieten van een aangepaste browse-ervaring.
Statistiekcookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers met onze website omgaan door verzamelde informatie te analyseren. Dit stelt ons in staat om onze website te optimaliseren en uw gebruikerservaring te verbeteren.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers over websites heen te volgen. Ze zijn bedoeld om advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.