Lid raad van bestuur a.i.
Leeuwendaal zoekt een lid raad van bestuur a.i.
De organisatie
Al meer dan vijftig jaar werkt deze organisatie (ca. 2500 medewerkers) in samenwerking met anderen aan een betekenisvol leven voor mensen met een verstandelijke beperking en/of lage sociale redzaamheid. De organisatie is financieel gezond.
In deze betrokken organisatie staat de meerwaarde voor cliënten en medewerkers altijd voorop. De organisatie heeft een tweehoofdige raad van bestuur. De voorzitter en het lid raad van bestuur werken op basis van gelijkwaardigheid collegiaal samen. De raad van bestuur geeft met passie leiding aan de koers en doorontwikkeling en verdeelt in overleg met elkaar de portefeuilles. Vanzelfsprekend is het belangrijk dat de raad van bestuur complementair is aan elkaar, het goed heeft met elkaar en als team samenwerkt en acteert.
De opgave
In gezamenlijkheid zorgen de bestuurders, managers, medewerkers en vrijwilligers met elkaar dat de organisatie toekomstbestendig blijft. Net als andere zorgorganisaties heeft deze organisatie te maken met de vele uitdagingen en ontwikkelingen in het zorgdomein, toenemende krapte op de arbeidsmarkt, vergrijzing en een toenemende complexiteit van hun zorg-/hulpvragen. Ook doen steeds meer mensen met een licht verstandelijke beperking een beroep op de professionele zorg. Daarbij zal in de nabije toekomst de druk op de tarieven gaan toenemen.
De interim bestuurder geeft samen met de voorzitter op inspirerende en ondernemende wijze leiding aan de organisatie en geeft verder richting aan de ingezette strategische koers en uitvoering aan het geaccordeerde jaarplan 2024.
Profiel
- Houdt de koers voor ogen rondom de strategische visie van de organisatie en datgene waar de organisatie voor staat.
- Staat vanwege de platte organisatiestructuur dichtbij het primaire proces. Geeft ruimte en kan goed loslaten maar ook instappen als het nodig is.
- Combineert stevigheid en besluitvaardigheid met empathie en aandacht voor medewerkers/vrijwilligers én cliënten/verwanten.
- Coacht de managers in hun rol en verantwoordelijkheid: is sparringpartner en biedt een luisterend oor.
- Weet prioriteiten aan te brengen, is daarin besluitvaardig en kan doorpakken.
- Is ideeënrijk, verbindend en reflectief. Kan stappen zetten om de transitie die binnen het zorglandschap nodig is te vertalen voor de organisatie.
- Is sociaal en maatschappelijk bewogen en voelt zich betrokken bij de ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking.
- Heeft een innovatieve/vernieuwende kijk op verschillende vormen van zorg.
- Weet te relativeren en creëert een plezierige sfeer waarin humor een belangrijke rol speelt.
Functie-eisen
- Beschikt over WO/HBO+ werk- en denkniveau
- Beschikt over ruime bestuurlijke ervaring in de langdurige zorg (> 2000 medewerkers), bij voorkeur in de gehandicaptenzorg
- Brengt senioriteit en bestuurlijke sensitiviteit mee
- Heeft aantoonbaar veranderkundige trajecten (be)geleid
- Kennis van en visie op medezeggenschap. Erkent de kracht en waarde van medezeggenschap en cliëntenparticipatie
Informatie
Het betreft een opdracht voor 4 dagen per week in de regio Oost-Nederland. De aanvang is zo snel mogelijk (uiterlijk 1 juli a.s.). De geschatte duur is tot 1 januari 2025. De gesprekken bij de organisatie vinden plaats op donderdagmiddag 13 juni a.s.
Voor vragen over de functie kunt u contact opnemen met adviseur Interimmanagement Elizabeth de Jong 06-29004738 of Ingrid de Boer 06-22525839 en voor vragen over de procedure met het projectbureau Interimmanagement via telefoonnummer (088) 00 868 00.
Solliciteren
Om te solliciteren, klik op de solliciteerbutton en volg de stappen zoals aangegeven. Tijdens het proces wordt gevraagd om uw emailadres, persoonsgegevens, cv en motivatiebrief. Wij ontvangen uw cv graag als een Word-bestand.
Lukt het niet om uw cv en motivatie via deze site te uploaden? Neem dan contact op met het projectbureau via 088-0086800.
We ontvangen uw reactie graag uiterlijk op donderdag 6 juni 2024.
Solliciteren op deze vacature is niet meer mogelijk.
Deel deze pagina: