Leeuwendaal Logo
Beweging 3.0
Beweging 3.0 zoekt een:

Bestuurssecretaris

Leeuwendaal zoekt voor zorgorganisatie Beweging 3.0 een bestuurssecretaris.

De organisatie

Zorgorganisatie Beweging 3.0 is actief op het gebied van zorg, wonen en welzijn in de regio Eemland (Amersfoort, Baarn, Bunschoten-Spakenburg, Eemnes, Hoevelaken, Leusden, Nijkerk, Soest, Wouden-berg) en beoogt zo bij te dragen aan de kwaliteit van leven van kwetsbare, veelal oudere, mensen met een zorg-, hulp- en/of ondersteuningsvraag. Beweging 3.0 biedt zorg aan de doelgroepen: jonge mensen met dementie, korsakov, niet aangeboren hersenafwijking (NAH), psychogeriatrie (PG) en somatiek. Ruim 3.000 medewerkers en 2.000 vrijwilligers zetten zich dagelijks in voor de cliënten in de thuiszorg, verzorgingshuis- en verpleeghuiszorg, revalidatiezorg, dagcentra, maatschappelijke zorg, dienstverlening en welzijnswerk, particuliere diensten en producten. Beweging 3.0 zorgt zo dagelijks voor een betekenisvolle bijdrage.

Beweging 3.0 ziet het als haar missie om het leven van cliënten en het werk van haar medewerkers zo aangenaam mogelijk te maken. Aangenaam leven betekent: betaalbare zorg van goede kwaliteit leveren die aansluit bij wat voor de cliënt belangrijk is. Daarbij wil de organisatie optimaal gebruik maken van het sociale netwerk van de cliënt en ondersteuning en zorg bieden die bijdraagt aan het behoud van zelfredzaamheid (waar mogelijk) en de kwaliteit van leven. Aangenaam werken betekent dat de ondersteuning en zorg wordt gegeven door professionals die met hart, ziel en aandacht werken. Zij weten de verbindingen te leggen die nodig zijn om ervoor te zorgen dat cliënten zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven en - als dat niet meer gaat – samen te werken met anderen om tot een optimale woonleefsituatie te komen. Goede zorg, welzijn en welbevinden staan daarbij centraal.

Wat biedt Beweging 3.0?

  • Een professionele en ambitieuze organisatie waarin verbinding en samenwerking centraal staat en waarin je alle ruimte krijgt om van betekenis te zijn.
  • Veel mogelijkheden om te leren, te ontwikkelen en te vernieuwen in relatie tot het ambitieniveau.
  • Je ontvangt een contract voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar met de nadrukkelijke intentie dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd.
  • De functie zal afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring en gegeven de complexiteit en zwaarte van de opgave marktconform worden ingeschaald in functiegroep FWG 75 op basis van de CAO VVT, waarbij voor deze functie uitgegaan wordt van een inzetbaarheid van 36 tot 40 uur per week (urentoeslag mogelijk).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO VVT zoals een eindejaarsuitkering, vakantiegeld, ca. 29 vakantiedagen bij een dienstverband van gemiddeld 36 uur, een reiskostenvergoeding, deelname aan collectieve afspraken bij diverse verzekeraars en pensioenopbouw bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn.

Profiel

Voor deze uitdagende rol zijn wij op zoek naar een ervaren bestuurssecretaris met een ambitieuze, flexibele en verbindende persoonlijkheid die zaken vanuit verschillende invalshoeken weet te benaderen en daarbij aansluit op de kernwaarden ‘betrokken en professioneel’. De Raad van Bestuur hecht veel waarde aan de (strategische en governance) advies- en sparringsrol van de bestuurssecretaris, de inhoudelijke en procesmatige voorbereiding van de diverse overlegvormen en de kwaliteit van besluitvormingsprocessen en -documentatie. Je bent in dit perspectief een scherpe bewaker van de consistentie van het organisatiebeleid. Waar nodig signaleer en adviseer je hierover pro-actief zowel aan de Raad van Bestuur als aan de Raad van Toezicht. Om de spilfunctie in de organisatie goed te vervullen bouw je aan draagvlak binnen de organisatie en in relatie tot belangrijke stakeholders, waarbij je een brugfunctie vervult en tactvol weet te schakelen. Je bent nieuwsgierig naar ontwikkelingen op je vakgebied en in relevante wet- en regelgeving, houdt deze bij, onderzoekt en analyseert deze en vertaalt je analyse in heldere voorstellen voor beleid, statuten en/of reglementen. Je bent in je rol een volwaardige gesprekspartner van de Raad van Bestuur op advies- en beleidsterrein. Waar nodig initieer je, leid je of neem je deel aan projecten. Tenslotte ben je je bewust van het gegeven dat de dynamiek van de organisatie een grote flexibiliteit vraagt in werkdagen en werktijden en beweeg je daar graag in mee.

Functie-eisen

Verder voldoet de bestuurssecretaris aan de volgende belangrijke profieleisen:

  • Academisch werk- en denkniveau binnen een relevant vakgebied, bijvoorbeeld bestuurskunde, bedrijfskunde of rechten.
  • Ruime werkervaring als bestuurssecretaris.
  • Goed inzicht in en visie op de ontwikkelingen in de zorgmarkt.
  • Kennis van en ervaring met integrale bedrijfsvoering, beleidsvorming en governance vraagstukken in de zorg en het vermogen om op strategisch niveau de relaties tussen disciplines te leggen.
  • Juridische kennis kunnen toepassen in complexe en gevoelige situaties is een pré.
  • Vermogen om doorlopend ontwikkelingen binnen de zorg, veranderingen van wet- en regelgeving, financiering, kwaliteitssystemen en managementmodellen (als ook de onderlinge samenhang) bij te houden ten behoeve van strategische beleidsadvisering.
  • Integriteit bij het beschikken over informatie met betrekking tot het strategisch organisatiebeleid.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als in geschrift, teneinde de visie en standpunten van de organisatie helder en overtuigend voor het voetlicht te brengen in beleidsnotities en andere vormen van communicatie.

Herken jij je in dit profiel en ben jij de omgevingsbewuste en verbindende bestuurssecretaris die samen met je collega’s de ambities van Beweging 3.0 verder vormgeeft? Wil jij bovendien een bijdrage leveren aan de verdere optimalisering van de bestuursondersteuning? Dan ben jij wellicht de kandidaat die we zoeken!

Informatie

Wil je meer weten over deze organisatie, de inhoud van de functie, de opgave en de profielschets, lees dan het functieprofiel dat je hier kan downloaden.
De procedure wordt begeleid door Bianca van Winkel en Margriet van Ast, senior adviseurs executive search. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je met hen contact opnemen en voor vragen over de procedure met Robin de Boer, research consultant. Zij zijn bereikbaar via 088 – 00 868 00.

Solliciteren

Om te solliciteren klik je op de solliciteerbutton en volg je de stappen zoals aangegeven. Tijdens het proces wordt gevraagd om je e-mailadres, persoonsgegevens, cv en een motivatiebrief.
We ontvangen je reactie graag uiterlijk op zondag 15 januari 2023.

Locatie: Amersfoort
Functieomvang: Fulltime
Sluitingdatum: 15-jan.-2023
Sollicitaties gesloten

Niet gevonden wat je zocht?

Bekijk deze vergelijkbare vacactures

Open sollicitatie

Junis

Voorzitter raad van bestuur

Junis
Alphen aan den Rijn 07-05-2023
Stichting Leerplein055

Voorzitter college van bestuur

Stichting Leerplein055
Apeldoorn 16-04-2023