Leeuwendaal Logo
Lievegoed
Lievegoed zoekt een:

Manager HRM

Leeuwendaal zoekt voor Lievegoed een Manager HRM

De organisatie

Lievegoed is er voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, niet aangeboren hersenletsel en mensen met problemen op het gebied van psychiatrie en/of verslaving of een combinatie hiervan. Dit doen we met 700 professionele en bevlogen collega’s, vrijwilligers en stagiaires. De jaaromzet ligt rond de 45 miljoen.

Lievegoed is een waardengedreven en financieel gezonde organisatie met mooie resultaten. Lievegoed draagt bij aan een samenleving waar mensen zoveel mogelijk meedoen. De basis voor kwaliteit van leven ligt in het deel uitmaken van een helende en uitnodigende gemeenschap (caring community).

De organisatie wil er zijn voor mensen met een complexe zorgvraag die moeilijk een plek kunnen vinden. Lievegoed gaat er de komende jaren alles aan doen om zoveel mogelijk plekken te realiseren voor de mensen die nu tussen wal en schip vallen. Lievegoed blijft onveranderd gebaseerd op twee pijlers; enerzijds de antroposofische identiteit en anderzijds het specialisme voor complexe doelgroepen. Lievegoed heeft ook een stevige groeiambitie, met mooie uitdagingen op het gebied van vastgoedontwikkeling. Of Lievegoed deze ambities waar kan maken hangt in belangrijke mate af of Lievegoed in staat is volgdoende medewerkers aan te trekken en duurzaam te verbinden in een krimpende arbeidsmarkt. Alle beschikbare aandacht, energie en middelen wordt de komende jaren ingezet op dingen die medewerkers blij maken en helpen hun werkt goed te kunnen te doen.

Opgave

Als Manager HRM draag je actief bij aan de koers, positionering en groei van Lievegoed. Je werkt nauw samen met je collegae in het managementteam en de bestuurder. De lijnen zijn kort en je weet met elkaar het verschil te maken voor de diverse cliënten van Lievegoed. Je hebt een brede en afwisselende baan en levert (onder meer) een belangrijke bijdrage aan de verdere professionalisering van HRM. Dat vraagt enerzijds een scherpe vakinhoudelijke blik en hands-on aansturing van de afdeling. Anderzijds een goede kijk op de kwaliteiten en ontwikkeling van de betrokken professionals en team zodat met hen het primaire proces optimaal wordt ondersteund.

Met het oog op de toekomst is van groot belang dat er de nodige aandacht uitgaat naar het vinden en duurzaam verbinden van medewerkers aan Lievegoed. Dit vraagt een omslag in denken en doen bij Lievegoed op alle lagen. Hoe kunnen wij in deze schaarse arbeidsmarkt het verschil maken? Lievegoed heeft zich ten doel gesteld om in deze strategieperiode bij de beste drie werkgevers van de regio behoren. We leggen de lat hoog, voor minder willen we het niet doen. Omdat we geloven dat alleen met de juiste mensen wij onze strategische ambities kunnen waarmaken.
Belangrijke onderwerpen waar je als HRM manager bij betrokken bent liggen (onder andere) op terreinen zoals werving en selectie, onboarden, opleiden en ontwikkelen. Je onderhoudt (mede) de contacten met externe stakeholders zoals collega zorginstellingen in de verschillende samenwerkingsverbanden, Utrechtzorg, de arbodienst, vakbonden etc. Intern neem je deel aan vergaderingen van de Ondernemingsraad en de commissie bedrijfsvoering en risico’s (B&R) van de Raad van Toezicht.

Profiel

Je bent een inhoudelijk sterke en ervaren HRM professional die beschikt over ervaring in de aansturing van een afdeling HRM. Je voelt je thuis in een informele werksfeer waar we elkaar makkelijk vinden via korte lijnen en we intensief samen werken aan uitstekende zorg voor de cliënten van Lievegoed. En waar we dagelijks bezig zijn met het vergroten van werkgeluk van medewerkers. Je houdt van complexiteit, bent strategisch sterk en pakt inhoudelijke vragen waar nodig pro-actief op. Je bent sociaal en communicatief sterk, beschikt over overtuigingskracht en ambitie. Je bent mens- en ontwikkelingsgericht en weet hoe je professionals aanstuurt en meeneemt in veranderingen.

Belangrijkste functie-eisen

  • Academisch werk- en denkniveau en minimaal een afgeronde HBO-opleiding
  • Bij voorkeur ervaring in het leiding geven aan HRM professionals vanuit een lijn-, en/of programmatische- dan wel projectmatige positie in een vergelijkbare (zorg)organisatie.
  • Je schakelt gemakkeijk tussen strategisch, taktisch en operationeel niveau en steekt waar nodig zelf bij vraagstukken of projecten de handen uit de mouwen.
  • Veranderkundig sterk, organisatiesensitief, mens-, ontwikkelings- en resultaatgericht.
  • Legt gemakkelijk verbinding met mensen, kan goed omgaan met tegengestelde belangen en is in staat de verbinding te leggen en tot besluitvorming te komen.
  • Communicatief vaardig in woord en schrift.

Informatie

Wil je meer weten over deze organisatie, de inhoud van de functie, de opgave en de profielschets, lees dan het functieprofiel dat je boven aan deze pagina kunt downloaden. De procedure wordt begeleid door Marcel ten Berge, adviseur werving en search. Voor inhoudelijke vragen over de functie kunt u met hem contact opnemen en voor vragen over de procedure met Robin de Boer, research consultant. Zij zijn bereikbaar via 088 – 00 868 00.

Solliciteren

Om te solliciteren, klik op de solliciteerbutton en volg de stappen zoals aangegeven. Tijdens het proces wordt gevraagd om jouw emailadres, persoonsgegevens, cv en een motivatiebrief. We ontvangen jouw reactie graag uiterlijk op zondag 2 oktober 2022.

Locatie: Bilthoven
Functieomvang: Fulltime
Sluitingdatum: 31-aug.-2022
Sollicitaties gesloten

Niet gevonden wat je zocht?

Bekijk deze vergelijkbare vacactures

Open sollicitatie

Junis

Voorzitter raad van bestuur

Junis
Alphen aan den Rijn 07-05-2023
Stichting Leerplein055

Voorzitter college van bestuur

Stichting Leerplein055
Apeldoorn 16-04-2023