Manager Servicecentrum
Leeuwendaal zoekt voor Thebe een dienstverlenende en stevige manager Servicecentrum.
Dienstverlenende, stevige verandermanager met een warmzakelijk hart voor de ouderenzorg
De organisatie
Thebe is een grote zorgorganisatie die wijkverpleging, specialistische zorg, thuisbegeleiding en dagbesteding levert in 25 gemeenten in West- en Midden-Brabant verdeeld over ruim 100 wijkteams. Daarnaast bieden ze zorg en faciliteren ze welzijn in 25 woonzorgcentra in de regio waarvan drie specialistische centra. Bij Thebe werken in totaal 4500 medewerkers en 1500 vrijwilligers. Thebe is gericht op vernieuwing en werkt al jaren aan het verbeteren van de zorg. Door op tijd in te spelen op veranderingen en transities heeft Thebe aangetoond dat de zorg ook echt anders kan. Zelf, Thuis en Technologie zijn hierbij de uitgangspunten.
Er wordt gewerkt volgens de Bedoeling – ieder mens is waardevol en welkom - en het ‘participatieve model’. Participatief besturen gaat over directe invloed van cliënten op hun leefwereld en van medewerkers op hun werkomgeving. Het gaat daarnaast ook over invloed van cliënten en medewerkers op beleidsbeslissingen, met als doel dat beleid beter wordt.
De opgave
Als manager van het servicecentrum geef je (operationeel) leiding aan de teams van het Servicecentrum. Hierbij gaat het om ongeveer 70 fte/90 medewerkers. Er wordt intensief samengewerkt met het primaire proces vanuit de verschillende deskundigheden, kern van de transitie binnen Thebe is om te komen tot een meer proactieve ondersteuning. De manier waarop er nu gewerkt wordt blijft niet passend voor de toenemende zorgvraag die verwacht wordt in de komende tien jaar. Daarom moet er op strategisch niveau gekeken worden naar wie wat doet in de zorgketen en dus ook naar meer samenwerking met andere zorgpartijen. Als manager van het Servicecentrum vervul je een spil rol in deze samenwerkingen.
Je start op het juiste moment, daar waar de transitie zich nog in de beginfase bevindt. Er zijn mooie complexe uitdagingen en de opgave is groot in een turbulente omgeving. De manager Servicecentrum gaat zich specifiek bezighouden met het managen van verwachtingen van de mensen die zorg nodig hebben, regionale dekking met andere partijen en het toekomstbestendig maken van het Servicecentrum.
Als manager van het Servicecentrum ben je dus verantwoordelijk voor de vertaling van de strategie en het beleid naar de verschillende teams en teamleden. Je zet de koers uit en bent de coachend leidinggevende waarbij je op inspirerende wijze de teams begeleidt en de samenhang en samenwerking faciliteert.
Profiel
We zoeken een stevige verandermanager die graag werkt volgens de Bedoeling van Thebe en medewerkers meeneemt en inspireert bij alle veranderingen in de dynamische organisatie die Thebe is.
Je hebt brede kennis over en ervaring met de werking van een Servicecentrum (administratief, klantcontactcenter, belangrijk voorportaal van de organisatie) en daarnaast heb je ervaring met het aansturen van een grote afdeling van diverse zelfstandige teams en coördinatoren.
Je bent iemand die zicht heeft op de ontwikkelingen in de zorg, deze kan omzetten naar concrete acties om het Servicecentrum te optimaliseren, gebruikmakend van (zorg)technologie. Een krachtige leidinggevende die gericht is op verbinding en samenwerking, het initiatief neemt om het gesprek aan te gaan en samen te werken met domein- en zorgmanagers en de medewerkers uit de teams.
Je bent dienstverlenend en empathisch ingesteld waarbij warme zakelijkheid, efficiency, prioritering en overzicht voor jou vanzelfsprekend zijn. Je bent creatief in je oplossingen, kunt hierbij buiten de kaders denken en besluitvaardigheid tonen.
Verder voldoe je aan de volgende profieleisen:
- Kennis van en affiniteit met de (ouderen)zorg en de ontwikkelingen binnen de (ouderen)zorg;
- Communicatief vaardig;
- Academisch werk- en denkniveau;
- Ruime ervaring in een stevige managementfunctie in een grotere organisatie.
- Gewend te werken in een complexe en veranderende, dienstverlenende organisatie die decentraal georganiseerd is;
- Organisatie- en veranderkundig ervaren.
Wat biedt Thebe?
Je bent van harte welkom in deze sympathieke, collegiale en hardwerkende organisatie met passievolle collega’s waarbij de medewerker op één staat en de cliënt centraal. Er zijn volop kansen en mogelijkheden voor je eigen groeipad in een cultuur van leren, samenwerken, fouten mogen maken en samen de schouders eronder zetten.
Je krijgt de voordelen van een grootschalige organisatie en ervaart tegelijkertijd de eigenheid van lokale en regionale ontwikkelingen. Deze uitdagende functie is ingeschaald conform de CAO VVT, met een bruto salaris met een maximum van € 8.815,-- op basis van 36 uur, aangevuld met goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Informatie
Wil je meer weten over deze organisatie, de inhoud van de functie, de opgave en de profielschets, lees dan het functieprofiel dat je boven aan deze pagina kunt downloaden.
De procedure wordt begeleid door Irene Vervelde, senior-adviseur executive search. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je met haar contact opnemen en voor vragen over de procedure met Anouk Keiren, research consultant. Zij zijn bereikbaar via 088 – 00 868 00.
Solliciteren
Om te solliciteren, klik op de solliciteerbutton en volg de stappen zoals aangegeven. Tijdens het proces wordt gevraagd om je emailadres, persoonsgegevens, cv en een motivatiebrief.
We kijken uit naar je reactie en ontvangen deze graag uiterlijk op woensdag 7 juni.
Deel deze pagina: